ESKOLARA ITZULTZEA

06/09/2021

Itzuli gara! Udako oporrak amaitu ondoren, denok gaude bueltan. Horrek errutinara itzultzea dakar, beste ordutegi batzuetara itzultzea, eta, batzuetan, kosta egiten zaigu berriro horretara bideratzea. Horregatik, gomendio batzuk ematen dizkizuet jarraian.

Beti gomendatzen dizuedan bezala, egokiena da oporraldian ordutegiei dagokienez nahaste handirik ez egitea. 3 urtetik beherakoak badira, ez da egokia esnatzeko eta oheratzeko ohiko orduan ordubetetik gorako aldaketak egitea, horrela hobeki asimilatzen baitituzte aldaketak.

Aldaketak handiagoak izan badira, edo haurtxo bat edo haiekiko sentikorragoa den haur bat baduzu, ohiko ordutegietara pixkanaka itzultzeko gomendatzen dizut. Horretarako, egokiena ordutegia egunero 10-15 minutuz egokitzea litzateke. Horrela, hobeto onartzen dute ohiko ordutegira aldatzea, eta eramangarriagoa da guztiontzat.

Gainera, egunean zehar jarduerak ere egin ditzakegu eskolara itzultzeko. Liburuekin edo marrazkiekin denbora lasaian eduki. Adinerako egokia den ariketa fisikoa egitea ere garrantzitsua
da. 5 urtetik gorako haurrentzat gomendagarriena da egunean gutxienez 60 minutuz egitea.

Halaber, jateko ohitura osasungarriak ezarri, behar diren janariak berriro egin, 4-5 egunean, eta barazkiak eta frutak kontsumitzea sustatu. Kontuan hartu behar dugu nola hasten dugun eguna, gosari egokia egitea komeni da. Goizean, jaikitzean, gosari osoa hartzea komeni da, esnekiak, zerealak eta fruta barne.

Hona hemen gosarien adibide batzuk:

  • Jogurt naturala + osoko ogia aguakatearekin + fruta osoa
  • Baso bat esne + zerealak azukrerik gabeko malutetan + fruta osoa
  • Ogia gazta freskoarekin + fruta osoa

Ohitura on horiek haurrak osasuntsu hazten lagunduko diete.

Segurtasun-arau batzuk errepasatu beharko ditugu bizikletaz edo eskolara oinez joaten diren haurrekin. Ibilgailurik ez dagoela egiaztatzea, biderik seguruena aukeratzea, bizikletan ibiltzeko kaskoa erabiltzea eta zirkulazio arauak berrikustea.

Azkenik, arreta gutxien jartzen duen alderdia motxila da. Eskolako motxila egunero erabiltzen dute haurrek. AEPk gomendatzen du arinak, bigungarriak eta bi zinta zabal izatea sorbaldetarako, eta ez eramatea soilik sorbalda baten gainean. Poltsa gerritik 5 zm gorago eduki. Motxilak eskola-materialarekin duen pisuak ez luke izan behar haurraren pisuaren % 10-15 baino handiagoa.

Lesioei aurrea hartzeko, neurri hauek gomendatzen dira:

  • Edukia antolatzeko, gauza astunenak beheko aldean jarri.
  • Pisua bizkarraren erdian eraman, gerriaren mailan eta gorputzari itsatsita.
  • Egun horretan erabiliko ez dena kendu.

Azken gomendio gisa, esango nizueke une egokia dela txertaketa-egutegia eta azterketa pediatrikoak eskola hasi aurretik berrikusteko.

BIBLIOGRAFIA

[1] Ya esta aquí la vuelta al colegio. AEP. https://enfamilia.aeped.es/noticias/ya-esta-aqui-vuelta-al-colegio  

[2] Desayuno antes de ir al colgeio. AEP. https://enfamilia.aeped.es/vida-sana/desayuno-antes-ir-al-colegio  

[3] Mochilas escolares. AEP. https://enfamilia.aeped.es/vida-sana/mochilas-escolares  

[4] Colegio tras las vacaciones. AEP. https://enfamilia.aeped.es/vida-sana/colegio-tras-vacaciones-0